Biyografi
Serap Sarp is currently an Assistant Professor in Marketing and holding the position of Head of the Business Administration Department at the Faculty of Managerial Science, Abdullah Gul University. In her role, she actively teaches undergraduate and postgraduate courses. Her primary research interests lie in the fields of artificial intelligence, digitalization, corporate branding, consumer behavior, and small and medium-sized enterprises. Her work has been published in prestigious journals such as the Journal of Business Research, Production Planning & Control, and the Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics.
Duyurular & Dokümanlar
Attention students!
My office hours are Mondays, Wednesdays and Thursdays from 11:00 - 12:00 in Room B203 (Çelik Bina/Steel Building).
For visits outside these hours, please schedule an appointment by emailing serap.sarp@agu.edu.tr.
Thank you for your cooperation!"
Dear students,
We kindly request you to check link for any inquiries concerning course selection and registration.
If you cannot find the necessary information, we recommend you to contact academic advisor via email.
We encourage you to visit our website for additional resources and further details.
Wishing you the best of luck;
Serap
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Brunel University, Brunel Business School, Pazarlama, Birleşik Krallık
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Drexel University, LeBow College of Business, MBA, Amerika Birleşik Devletleri
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Anadolu Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce), Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
“Understanding the influence of entrepreneur personality on product branding, corporate brand image and SME performance”
Brunel University, Brunel Business School
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Associate Fellowship
Mesleki Eğitim
The Higher Education Academy (HEA)
2017
2017Project Cycle Management For Development
Eğitim Yönetimi ve Planlama
The CPD Standards Office
2006
2006Erasmus Student Exchange Program
Diğer
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Araştırma Alanları
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
2020 - 2022
2020 - 2022Öğretim Görevlisi Dr.
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
2016 - 2019
2016 - 2019Araştırmacı
Brunel University, Brunel Business School, Business
2009 - 2011
2009 - 2011Araştırma Görevlisi
Hitit Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Abdullah Gül Üniversitesi, Rektörlük, Erasmus Komisyon Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Abdullah Gül Üniversitesi, Rektörlük, ÖĞRENCİ YURTLARI KOMİSYONU
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Abdullah Gül Üniversitesi, Rektörlük, Gençlik Değişimi Komisyonu
2023 - 2024
2023 - 2024Bölüm Başkanı
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
2023 - 2024
2023 - 2024Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Abdullah Gül Üniversitesi, Rektörlük, SOSYAL KULUÇKA MERKEZİ (CREATIVE HUB ) SEÇİM KOMİSYONU
2020 - 2021
2020 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
MARKETING MANAGEMENT FOR DATA SCIENCE
MSc Thesis
MSc Special Topics
Social Science Research Methods and Publication Ethics
Lisans
Marketing Management
Business Communication
Consumer Behaviour
Exploring Business Administration
DIGITAL LEARNING PLATFORM ADVANCED TRANSFER ELECTIVE I
DIGITAL LEARNING PLATFORM ADVANCED TRANSFER ELECTIVE II
DIGITAL LEARNING PLATFORM BASIC TRANSFER ELECTIVE I
DIGITAL LEARNING PLATFORM BASIC TRANSFER ELECTIVE II
Kariyer Planlaması
Financial Statement Analysis
Service Marketing
Capstone Project
Summer Internship
Principles of Finance
Responsible Consumption and Production
Consumer Behaviour
Marketing Management
SME Marketing
New Product Development
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
20221. Gigification, job engagement and satisfaction: the moderating role of AI enabled system automation in operations management
Braganza A., Chen W., Canhoto A., Sap S.
PRODUCTION PLANNING & CONTROL , cilt.33, sa.16, ss.1534-1547, 2022 (SCI-Expanded)
2021
20212. Productive employment and decent work: The impact of AI adoption on psychological contracts, job engagement and employee trust
Braganza A., Chen W., Canhoto A., Sap S.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH , cilt.131, ss.485-494, 2021 (SSCI)
2018
20183. Surprise me with your ads! The impacts of guerrilla marketing in social media on brand image
Gökerik M., Gürbüz A., Erkan İ., Mogaji E., Sap S.
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics , cilt.30, ss.1222-1238, 2018 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. The impact of perceived social media interactivity on brand trust. The mediating role of perceived social media agility and the moderating role of brand value
Bozkurt S., Gligor D., Ozer S., Sarp S., Srivastava R.
Journal of Marketing Analytics , cilt.12, ss.523-536, 2024 (ESCI)
2023
20232. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN ADVERTISEMENTS: A CONCEPTUAL FRAMEWORK BASED ON THE TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL
Sarp S.
Economics Business and Organization Research , cilt.5, sa.2, ss.161-174, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller
Sarp S., Uygur S.
Sosyal Mucit Academic Review , cilt.4, sa.3, ss.320-342, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. How And When Customer Engagement Underlies The Link Between Family Ownership And Firm Performance: A Conceptual Framework
Bozkurt S., Sarp S., Gligor D.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.31, sa.2, ss.477-487, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. The Role of Organisational Culture Traits on Corporate Image in Service Industry
Sarp S.
Sosyal Mucit Academic Review , cilt.2, sa.2, ss.139-152, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. The effect of the COVID-19 on sharing economy: survival analysis of Airbnb listings
Türk U., Sap S.
Business and Management Studies: An International Journal , cilt.9, sa.1, ss.215-226, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Mobile word of mouth (MWOM) in messaging applications: An integrative framework of the impact of MWOM communication
Erkan İ., Elwalda A., Rahman M., Sap S., Doğan S.
International Journal of Applied Business and Management Studies , cilt.2, sa.2, ss.55-67, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Enhancing University Brand Image through Distance Learning: Propositions on Student Learning Experience
Sarp S.
3rd CURRENT ISSUES IN BUSINESS AND ECONOMIC STUDIES, CIBES Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Mart 2023, ss.1
2022
20222. Exploring Paths Between AI-Adoption Level of Service Firms and Customer Satisfaction: The Mediating Effect of Corporate Brand Image
Sarp S.
International Congress on Digital Business, Management & Economics , Mersin, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2022, ss.216-217
2022
20223. Sorumlu Üretim Mesajı İçeren Bir Ürün/Hizmet Reklamının Kurumsal İmaj Ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileri
Sarp S.
International Congress of Management Economy and Policy, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Ekim 2022, ss.12-13
2021
20214. Communicating Brand Personality on Social Media during the Covid-19 Pandemic
Sap S., Ünlüsoy Ö. F.
Law, Business and Innovation Studies (LBIS) Conference, London, Birleşik Krallık, 9 - 11 Eylül 2021, ss.1
2019
20195. Understanding Corporate Branding in SME context: An Exploratory Study
Sap S., Uygur S.
British Academy of Management Conference- BAM2019, Birmingham, Birleşik Krallık, 3 - 05 Eylül 2019, ss.1-18
2018
20186. UNDERSTANDING THE INFLUENCE OF ENTREPRENEUR PERSONALITY ON PRODUCT BRANDING, CORPORATE IMAGE AND SME PERFORMANCE
Sap S.
Brunel Business School Doctoral Conference 2018, London, Birleşik Krallık, 16 - 17 Mayıs 2018, ss.1-10
2017
20177. Developing Corporate Brand in Small and Medium Sized Enterprise (SMEs CEO BRANDING)
Sap S.
Brunel University London Research Student Conference, London, Birleşik Krallık, 4 - 05 Temmuz 2017
2017
20178. Developing Corporate Brand in Small and Medium Sized Enterprise (SMEs)
Sap S.
Brunel Business School Doctoral Conference 2017, London, Birleşik Krallık, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.1-10
2016
20169. Developing Corporate Brand Equity Framework for SMEs
Sap S., Alwi S.
21st International Conference on Corporate and Marketing Communication: Integrated Communications and Branding Past, Present, Future, London, Birleşik Krallık, 7 - 08 Nisan 2016, ss.1-10
2016
201610. CORPORATE BRANDING IN SME CONTEXT: RELATIONSHIP BETWEEN CORPORATE BRANDING AND CORPORATE BRAND EQUITY OF SMEs
Sap S.
Brunel Business School Doctoral Symposium, London, Birleşik Krallık, 1 - 02 Mart 2016, ss.1-9
2010
201011. Green Innovations in small and medium sized enterprises: Çorum Case
Kılıç S., Sap S.
International Conference On Entrepreneurship, Family Business and Innovation, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.1-3
2009
200912. İletişim ve Bilişim Teknolojisinde Genç Tüketicilerin Yeni Ürünleri Benimsemelerini Etkileyen Faktörlere Dair Bir Çalışma
Sap S.
Yönetim ve Ekonomi Bilimleri Konferansı (YEBKO), İzmir, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2009, ss.1
Kitaplar
2021
20211. Women Entrepreneurship in the Digital Age: Challenges and Opportunities
Sap S., Aydın E.
Digitalization in Organizations, Mehmed Zahid Çögenli, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.61-74, 2021
2021
20212. Corporate Brand and Corporate Heritage Brand in Family Business Context
Özdemir B. M., Sap S.
FAMILY BUSINESSES: Business Models and Strategies, YILMAZ,Osman; KARSU,Süreyya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.271-292, 2021
2021
20213. A REVIEW OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE STUDIES IN MARKETING
Sap S., Özdemir B. M.
MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES OF AI: PAST, PRESENT, FUTURE, Suklun,Harika, Editör, ON İKİ LEVHA YAYINCILIK A.Ş., İstanbul, ss.45-76, 2021
2020
20204. How Innovation Affects SMEs' Marketing Strategies?
Sap S., Erkan İ.
Innovation: Principles and Practices, Osman YILMAZ,Pınar ÇÖMEZ, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.219-233, 2020
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021The European Scientific Collaboration Project (EUSCP) - Evaluation of Digital Transformation in Organizations
AB Destekli Diğer Projeler
(Proje Özeti)
Sap S., Aydın E., Çögenli M. Z.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - 2025
2024 - 2025
Gender Issues
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2025
Şubat 2025Behaviour & Information Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024Management Decision
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Journal of Strategic Marketing
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021INTERNET RESEARCH
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
SCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Economics Business and Organization Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Sosyal Mucit Academic Review
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019International Journal of Internet Marketing and Advertising
Diğer Dergiler
Haziran 2018
Haziran 2018JOURNAL OF ORGANIZATIONAL CHANGE MANAGEMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Ağustos 2019
Ağustos 20192019 Emerald Literati Awards: Highly Commended Paper Award
Emerald Group Publishing
Haziran 2019
Haziran 2019Brunel Business School PGR Conference 2019 - Best Poster Awards
Brunel University London
Mayıs 2019
Mayıs 2019The Vice-Chancellor’s Travel Prize for Postgraduate Research
Brunel University London
Burslar
2010 - 2019
2010 - 2019YLSY
Milli Eğitim Bakanlığı
2009 - 2010
2009 - 2010