Education Information
2016 - 2023
2016 - 2023Doctorate
Anadolu University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turkey
2014 - 2016
2014 - 2016Postgraduate
Anadolu University, Instıtute Of Socıal Scıences, Pazarlama, Turkey
2009 - 2014
2009 - 2014Undergraduate
Pamukkale University, Faculty Of Economıcs And Admınıstratıve Scıences, İşletme, Turkey
Dissertations
2023
2023Doctorate
The mediating role of brand experience in the effect of value co-creation behavior on consumer satisfaction
Anadolu University, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2016
2016Postgraduate
Ambient advertising as a guerrilla marketing implementation: The comparison of traditional and ambient advertising in terms of effectiveness
Anadolu Üniversitesi, Instıtute Of Socıal Scıences, Department Of Busıness Admınıstratıon
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2024 - Continues
2024 - ContinuesResearch Assistant PhD
Abdullah Gul University, Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü
2018 - Continues
2018 - ContinuesResearch Assistant
Abdullah Gul University, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2023
2023Identification of the drivers of and barriers to COVID-19 vaccine intake behavior using a mixed-method design: implications from a developing country
Kordestani A., Oghazi P., Izmir O., Oypan O., Özer S.
JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE , vol.8, pp.1-11, 2023 (SSCI)
2022
2022Extending the technology acceptance model to explain how perceived augmented reality affects consumers' perceptions
Oyman M., Bal D., Özer S.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR , vol.128, pp.1-12, 2022 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2023
2023The impact of perceived social media interactivity on brand trust. The mediating role of perceived social media agility and the moderating role of brand value
Bozkurt S., Gligor D., Ozer S., Sarp S., Srivastava R.
Journal of Marketing Analytics , vol.1, no.1, pp.1-14, 2023 (ESCI)
2020
2020The surprise effect of ambient ad on the path leading to purchase: Testing the role of attitude toward the brand
Özer S., Oyman M., Uğurhan Y. Z. C.
JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS , vol.26, no.6, pp.615-635, 2020 (Scopus)
2018
2018Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık (ortam reklamcılığı): Basılı dergi reklamı ile ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması
Oyman M., Özer S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.18, pp.173-192, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2019
2019Ambalaj Tasarımında Antropomorfik Uygulamaların Rolü Üzerine Deneysel Bir Araştırma
Özer S., Uğurhan Y. Z. C.
PPAD Pazarlama Kongresi 2019 (MMRA Marketing Congress 2019), Aydın, Turkey, 1 - 04 May 2019, pp.337-345
Books & Book Chapters
2022
2022Dijital çağın meta-tüketicilerini anlamaya yönelik kavramsal bir değerlendirme
Özer S., Çolak A.
in: Dijitalleşme bağlamında birey, toplum ve iletişim, Yusuf Zafer Can Uğurhan, Editor, Eğitim Kitabevi, Konya, pp.7-29, 2022
2021
2021Pandemi döneminde reklam, medya ve tüketici
Oyman M., Özer S.
in: Pandemi döneminde değişen tüketici davranışlarının anlaşılması üzerine kavramsal bir değerlendirme, Ergüven M. Sinan,Yıldız Serdar, Editor, Detay Yayıncılık, Ankara, pp.1-25, 2021
2021
2021Pandemi döneminde reklam, medya ve tüketici
Oyman M., Özer S.
in: Pandemi döneminde değişen tüketici davranışları ve yeni normalde trendler, Ergüven M. Sinan,Yıldız Serdar, Editor, Detay Yayıncılık, Ankara, pp.51-72, 2021
2021
2021Pandemi döneminde yeni medya ve yeni medyanın değişen tüketici davranışları üzerindeki olası etkileri
Cihan Aydoğdu C., Özer S.
in: Dijital dünyada pandemi: Araştırma ve tartışmalar, Ünal Çolak Figen,Yıldırım Ozan, Editor, Literatürk Academia, Konya, pp.203-235, 2021
Scientific Refereeing
May 2024
May 2024JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR AN INTERNATIONAL RESEARCH REVIEW
Journal Indexed in SSCI
September 2023
September 2023Digital Business and Optimizing Operating Strategies
Chapter Scientific / Professional Book Published by Renowned Publishing Houses
February 2023
February 2023JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR AN INTERNATIONAL RESEARCH REVIEW
Journal Indexed in SSCI
December 2022
December 2022JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR AN INTERNATIONAL RESEARCH REVIEW
Journal Indexed in SSCI
May 2022
May 2022