Biyografi
Being an English Language instructor since 2005, Mustafa ÖZER holds an MA degree in Applied Linguistics and is pursuing his doctoral degree in the same field at Erciyes University, Turkey. With him being mainly interested in data-driven learning, he carries out studies in a network of fields such as corpus linguistics and discipline-specific EAP/ESP writing.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2019 - 2025
2019 - 2025Doktora
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Teaching Discipline-Specific Academic Writing through Corpus Pedagogy
Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı
2019
2019Yüksek Lisans
Development and application of corpus-based teaching materials for the grammar course in a tertiary level EFL setting in Turkey
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, -
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
İngilizce Eğitimi
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Abdullah Gül Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Assembling a justified list of academic words in veterinary medicine: The veterinary medicine academic word list (VMAWL)
Özer M., Akbaş E.
English for Specific Purposes , cilt.74, ss.29-43, 2024 (SSCI)
2020
2020Fostering intuitive competence in L2 for a better performance in EAP writing through fraze.it in aTurkish context
ÇAKIR İ., ÖZER M.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.25, sa.6, ss.5405-5426, 2020 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Exploring the data-driven approach to grammar instruction in the ELT context of Turkey
Özer M., Özbay A. Ş.
Australian Journal of Applied Linguistics , cilt.5, sa.2, ss.35-63, 2022 (Hakemli Dergi)
2017
2017Effects of Data-Driven Learning on Collocational Competence of EFL Learners in a Turkish Context
ÖZER M., ÖZBAY A. Ş.
IJRTE , 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Doctoral Mentorship Practices through Dialogic and Humanizing Relationships: A collaborative Autoethnography of Academic Discourse Socialization
Özer M., Akbaş E., Barbaros E., Keleş U.
21st INGED International ELT Conference, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, ss.11
2023
2023The Development of the Veterinary Medicine Academic English Collocation List (VMCL)
Özer M., Akbaş E.
ILTERG 2023, Nevşehir, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2023, ss.1-2
2022
2022Vocabulary Hunting Inside the Veterinary Medicine Corpus for English for Very Specific Academic Writing
Özer M., Akbaş E.
First International Language-for-All Conference ‘22, Adana, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022
2022
2022A Functional investigation of Lexical bundles in Veterinary Medicine Academic Writing
Özer M., Akbaş E.
VI. International Conference on Research in Applied Linguistics, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, ss.1-2
2021
2021Sprucing up the sub-segmental moves and metadiscourse in medical writing: A corpus-driven exploration of abstracts to inform DDL
Özer M.
3rd Metadiscourse Across Genres Conference, 2021, Castello, İspanya, 25 - 27 Mayıs 2021
2020
2020Corpus Analysis As a Diagnostic Tool for Syllabus Design in Writing Classes
AKBAŞ E., TEKİN M., YILDIZ D., ÖZER M.
2ND ILTERG CONFERENCE, 16 - 17 Ekim 2020
2019
2019Raising Awareness about Data-driven Learning As a Tool for Corrective Feedback among Tertiary Level English Language Teachers
ÖZER M., ARABACI ATLAMAZ T.
III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım 2019 - 01 Ocak 2020
2019
2019The Impact of Corpus-Informed Writing Feedback in Tertiary Level Preparatory Writing Classes
ÖZER M., SADIÇ F., TURAN Y., ARABACI ATLAMAZ T.
Towards Higher Education: Teaching for a Better World in the 21st Century, İstanbul, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019
2017
2017Effects of Data-Driven Learning on Collocational Competence of EFL Learners in a Turkish Context
ÖZER M., ÖZBAY A. Ş.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 23 Mayıs 2017
Kitaplar
2024
202417.1 EAP through the lens of corpus linguistics: specifying the focus
Özer M.
Corpora for Language Learning: bridging the Research-Practice Divide, Peter Crosthwaite, Editör, Routledge, London/New York , London, ss.254-255, 2024
2023
2023Data-driven Learning in EAP Writing
Arabaci Atlamaz T., Özer M.
English for Academic Purposes in Turkey: Reflections from the Territory, Asst. Prof. Dr. Züleyha Ünlü,Asst. Prof. Dr. Erkan Külekçi, Editör, Efe Academy Publishing, İstanbul, ss.51-68, 2023
Desteklenen Projeler
2022 - 2022
2022 - 2022
Dil Eğitimi ve Öğretimi Alanında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilere Yönelik İkincil Araştırma Yöntemlerinin Tanıtılması Kursu
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Özer M., Kırmızı Ö., Akbaş E., Kızıldağ A., Başal A.(Yürütücü), Dağdeviren Kırmızı G.(Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERLEM KULLANIMI KURSU - II
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Özer M., Başal A., Akbaş E., Yükselir C., Gezegin B. B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFOCUS ON ELT JOURNAL
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyor