Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.2, ss.175-183, 2021 (Hakemli Dergi)
Teknolojik gelişmelerin tüketiciyi oldukça güçlendirdiği günümüzde, pazarlama disiplini derin bir
varoluşsal kriz yaşamaktadır. Pazarlamanın geleceğini tehdit eden krizin sebepleri; pazarlamanın
yerli teori üretme yerine diğer disiplinlerden teori ödünç alması, iş dünyasının hem ilgisini çekecek
ve hem de iş dünyasına faydalı araştırmaların üretilememesi ve doktora programlarının pazarlama
teorileri yerine istatistiki yöntemlere odaklanması olarak sıralanmaktadır. Covid-19 salgınının
getirdiği birçok tehditle birlikte, dijitalleşme ve e-ticaretin hızla yaygınlaşması gibi fırsatlar ve
küresel ve ulusal tedarik zincirlerin çökmesi gibi stratejik konular, pazarlamaya olan ihtiyacı daha da
kritik hale getirmektedir. Pazarlamanın geleceği disiplinin yeni dünyada akademi ve iş dünyası için
anlamlı çıktılar üretmesine bağlıdır. Bu çalışmada sebepler ve çözümler üzerine kavramsal bir
çerçeve sunulması hedeflenmektedir.
Today, where technological developments empower the consumer, the marketing discipline is
experiencing a deep existential crisis. The causes of the crisis that threatens the future of marketing;
borrowing theories from other disciplines instead of generating domestic theory, declining usefulness
and relevance of marketing research for the practitioners, and disconnected marketing doctoral
programs from marketing theories. With the many threats brought by the Covid-19 epidemic,
strategic topics such as digitalization and e-commerce becoming more widespread, and the collapse
of the global and national supply chains increase the need for marketing even more. The future of
marketing again depends on the discipline to develop meaningful outputs for academia and business.
In this study, it is aimed to present a conceptual framework on causes and solutions.