Akademisyenlerin Ölüm Pedagojisi Hakkındaki Görüşleri


Sonbul Z. F.

ERPA International Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2024, ss.31, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Balıkesir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.31
  • Abdullah Gül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz Bu çalışma, ölüm pedagojisinin zorunlu eğitim kademelerine dahil edilmesi konusunda akademisyenlerin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma grubunu, ölüm, kayıp ve yas konularında en az iki araştırma yapmış, eğitim bilimleri alanında uzmanlaşmış, Türkiye'deki çeşitli üniversitelerde çalışan veya çalışmış akademisyenler oluşturmaktadır. Çalışma ulusal literatürde yapılan ilk araştırma olması bakımından önemlidir. Çalışmaya katılan yedi akademisyenin altı açık uçlu soruya verdiği yanıtlar tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bulgular öğrencilerin psikolojik sağlamlığını artırmak amacıyla ölüm pedagojisinin müfredata dahil edilmesi gerektiği konusunda akademisyenlerin hem fikir olduklarını göstermiştir. Uygulamaya ilişkin temel hususlar şunlardır: (a) İçeriği, yöntemleri ve kapsamı belirlemek için uzmanlarla işbirliği yapmak; (b) Tüm öğretmenlere konuyla ilgili kapsamlı eğitim vermek ve talep edenlere ek destek sağlamak; (c) Psikolojik Danışmanların planlama, uygulama ve değerlendirmenin tüm aşamalarında öncü rol oynamasını sağlamak. Anahtar Kelimeler: Eğitim, ölüm eğitimi, ölüm pedagojisi, öğretim programı, akademisyen