Marka Kent Olma Yolunda Cittaslow (Slow City) Felsefesi İle Bütünleşmesi Düşünülen Sandıklı


KUT E.

Marka Kent Sandıklı, Afyon, Türkiye, 15 - 18 October 2014

  • Basıldığı Şehir: Afyon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye

Özet

   Son yıllarda sıkça duyduğumuz marka kent kavramı, küreselleşmenin beraberinde getirdiği kentsel sorunlar sonucunda kentsel kimliğin oluşturulması amacı ile ortaya çıkmıştır. Markalaşma için belli bir özelliğin ön plana çıkarılması ve bunun tanıtımının en iyi şekilde yapılması gerekmektedir. Tanıtım kavramı yüzeysel düşünülmeden dünyada birçok örneğin incelenmesi gerekmekte ve asıl olan detayların markayı ön plana çıkaracağı bilinmelidir. Markalaşma yolunda belli bir felsefenin bulunması markalaşma sürecini hızlandıracağı düşünülmekte olup Sandıklı için Cittaslow felsefesine bağlı olarak termal kaynakların ön plana çıkarılması hedeflenen markalaşma öngörülmüştür. Sandıklı’nın çeşitli araştırma ve analizlerinden sonra Cittaslow akımının kriterlerine uygunluğu kesinleştirilebilir. Cittaslow felsefesinde yerelliğin, kültürün ön plana çıktığı ve sağlıklı bir çevre koşullarında yaşamı devam ettirme düşüncesi, termal kaynakların getirdiği sağlık ve termal enerjinin kullanıldığı seracılık ve Sandıklı’nın yerel kültürü ile paralel olması, Sandıklı’nın bir Cittaslow kenti olabileceği düşüncesini desteklemektedir. Ege bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’nde kavşak niteliğinde bulunan Afyon iline bağlı Sandıklı ilçesi, hem Anadolu hem Ege Bölgesi’nin özelliklerini yansıtarak Türkiye’de ki diğer Cittaslowlardan coğrafi olarak da farklılaşacağı düşünülmektedir. Cittaslow kriterlerini sağladığı, geçmişine sahip çıkan, geleceği düşünen bir marka kent olarak gelişmesi önerilmektedir. Markalaşma, Marka kent ve Cittaslow kavramlarından bahsedilerek, Sandıklı’nın Cittaslow olma öngörüsüne dayalı açıklamalarda bulunulacaktır.