Durmuş A.(Yürütücü), Kurban R., Değirmencioğlu L., Yükseksöylemez M., Kurtulmuş Z., Karaköse E.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Günümüzde, okul öncesi eğitim, çocukların temel gelişim süreçlerine büyük katkılar sağlayan kritik bir aşama olarak kabul edilmektedir. Bu projenin temel amacı, okul öncesi öğretmenlerin eğitim ve öğretim pratiklerini yenilikçi ve yaratıcı pedagojik stratejilerle geliştirerek, öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmalarını sağlamaktır. Proje, okul öncesi öğretmenlerin eğitim ve öğretim pratiklerini yenilikçi ve yaratıcı yöntemlerle geliştirmeyi amaçlamaktadır. Oyun temelli öğrenme, dijital araçlarla desteklenen eğitim, drama, sanat ve fen bilimleri gibi çeşitli pedagojik stratejileri entegre ederek, öğretmenleri eğitim alanındaki son gelişmelerle buluşturmayı hedeflemektedir. Okul öncesi eğitim, çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimini destekleyerek kalıcı bir etki bırakmaktadır. Bu proje, okul öncesi öğretmenlerin kendi eğitim pratiklerini güçlendirmelerini ve yenilikçi pedagojik yaklaşımları benimsemelerini amaçlamaktadır. Projenin hedef kitlesi, eğitim alanında yeniliklere açık olan ve okul öncesi eğitim alanında bilgi ve becerilerini artırmak isteyen okul öncesi öğretmenlerini içermektedir. Proje, interaktif etkinlik çalışmaları, eğitim seminerleri, pedagojik etkileşimli faaliyetler ve dijital kaynaklar aracılığıyla öğretmenlere çeşitli öğrenme deneyimleri sunacaktır. Önerilen proje oyun temelli öğrenme, dijital araçlarla desteklenen eğitim, drama, sanat ve fen bilimleri gibi çeşitli pedagojik stratejileri kapsamaktadır. Eğitmenler, katılımcıların bu stratejileri kendi eğitim pratiklerine entegre etmelerine rehberlik edecek ve etkileşimli öğrenme deneyimleri sunmayı hedeflemektedir. Proje tamamlandığında, okul öncesi öğretmenleri, eğitim pratiklerine entegre edebilecekleri yenilikçi pedagojik yaklaşımları benimseyerek öğrencilere daha etkili ve çekici bir öğrenme deneyimi sunabilecek duruma geleceklerdir. Projeye katılanlar, etkileşimli aktiviteler ve kazanılan bilgi/beceriler aracılığıyla, eğitim süreçlerini zenginleştirme kapasitesine sahip olacak ve öğrencilere daha yaratıcı bir öğrenme ortamı sunma konusunda güçleneceklerdir.